Studená sprcha a její účinky


Sprchovat se dobrovolně studenou vodou pro mě dříve bylo nemyslitelné. Proč se připravit o pohodlí, které představuje teplá sprcha? Pak jsem narazil na benefity, které studená sprcha přináší a změnil jsem názor.

Mezi přínosy studené sprchy patří fyziologické i psychologické. Z těch tělesných je nejdůležitější posílení imunity a vyšší odolnost vůči nemocem. Dále dochází k lepšímu prokrvení pokožky. Výčet výhod obsahuje rovněž zrychlení metabolismu, zlepšení kvality vlasů a pokožky nebo zvýšení produkce hormonů.

Sprcha
Photo by Pixabay

Protože jsme na blogu o osobním rozvoji, zajímá nás také vliv na psychiku. Pro mnoho lidí je studená voda něco nepříjemného. Když se musí osprchovat studenou vodou, musí vystoupit ze své komfortní zóny. Teď sami sobě položte otázku: Jak to můžu v životě někam dotáhnout, když nejsem schopen osprchovat se studenou vodou? Zní to možná divně a nadneseně, ale abyste dosáhli úspěchu, musíte se často pohybovat na hranici své komfortní zóny a studená sprcha je malý krůček. Dodá vám disciplínu a vykročíte ze své zóny komfortu.

Moje zkušenost: Studenou sprchu praktikuji asi dva týdny. Samozřejmě byly chvíle, kdy se mi opravdu nechtělo, ale vlivem zlepšené disciplíny jsem nevynechal ani jednu. Ze začátku to byl obrovský šok, ale postupně si tělo zvyká a nyní studenou vnímám mnohem lépe. Celý proces zvykání souvisí s vytvářením návyků. Jde o proces, kdy děláte každodenně stejnou věc, bez vynechání, alespoň po dobu 21 dní. Osobně se po studené sprše cítím velice dobře, ráno mě vždy probere, večer se mi po ní lépe spí a mám dobrý pocit, že vystoupím ze své komfortní zóny.

Jak na to: Začněte vlažnou vodou, na začátek nic drastického. Po pár dnech snižte teplotu vody a takto postupujte, kam co vám kohoutek dovolí. Já osobně začínám sprchu vždy vlažnou vodou a postupně teplotu snižuji. Můžete také začít tou nejstudenější na nohách a postupně přejít na tělo a hlavu.

Tip: Před tím, než postoupíte se studenou sprchou na trup nebo než otočíte kohoutkem z vlažné na studenou, doporučuji se zhluboka nadechnout 😉.

Žádné komentáře:

Okomentovat