Dosažení cíle a přítomný okamžik



Každý si něco v životě přeje. Cíl nemusí být velký. Pokud ale chcete v životě něčeho dosáhnout, měli byste začít u menších cílů, ale stanovit si také ty velké. Já jsem si například přál uběhnout 10 km. Není to moc, ale nikdy před tím jsem neběhal delší tratě a nejvíce jsem uběhl asi 2 km. Začal jsem tedy znovu od 2 km, pak jsem přešel na trasu 6,5 km, kterou jsem zaběhl dvakrát. Žádný pravidelný běžec jsem tedy rozhodně nebyl.
Running
Photo by Pixabay

Jan Mühlfeit se věnuje soustředění na přítomný okamžik a opičí mysli. O těchto dvou termínech vím jen základy, ale v běhu mi to pro dosažení cíle velmi pomohlo. Opičí mysl nám zjednodušeně řečeno snižuje sebevědomí a říká nám, proč bychom zrovna v dané činnosti neměli uspět. Přítomný okamžik označuje Mühlfeit termínem flow.

Opičí mysl u mě vždy fungovala dobře, takže proti mně. Když jsem se vydal na běh, který měl být pokusem o 10 km, v hlavě jsem si nastavil, že se o to nepokouším, ale že to jednoduše zvládnu a není jiná možnost. Kdykoliv opičí mysl začala pracovat, pochybnosti jsem odrazil a soustředil se pouze na běh. Také jsem se soustředil na přítomný okamžik a na nic jiného. Byl chladný večer a bylo po dešti, takže se mi běželo výborně. Soustředil jsem se na okolní přírodu, vnímal jsem vzduch, který jsem dýchal, snažil jsem se dodat běhu trochu té techniky a nemyslel jsem na minulost ani budoucnost. V ten moment jsem byl pouze tady a teď. Jaký byl asi výsledek? Samozřejmě, že jsem celých 10 km uběhl, měl jsem vynikající pocit. Z velké části to bylo dáno tím, jak jsem si situaci nastavil v hlavě, vůbec jsem nemyslel na neúspěch a soustředil se na přítomnost.

Dosažení tohoto cíle mě velice namotivovalo a dodalo mi sebevědomí. Těším se na stanovování dalších cílů, cestu při jejich plnění a pocit hrdosti, až cílů dosáhnu. Takže pokud mátě nějaký cíl, musíte si hlavně věřit, nastavte si vítěznou mentalitu a váš cíl je předem splněn.

Žádné komentáře:

Okomentovat